Afgelopen weekend waren we op het cargobikefestival in nijmegen met het laatste prototype nog warm van de poedercoater. Was nogal een klusje om deze op tijd af te krijgen maar veel geleerd over sturen en motorophanging.

We hadden de besturing gemonteerd gebaseerd op de stuurprincipes van oude zware amerikaans autos zonder stuurbekrachtiging. Ging prima rechtuit en zonder belasting maar de bocht om ging vrijwel niet. Nieuwe testconstructie gemaakt, uitgeprobeerd en voila we konden weer moeiteloos de bocht om. Kostte ons wel een dag of 3.

Festival was bijzonder leuk en werd bezocht door bouwers uit 17 landen. Op zondag kon het publiek de diverse cargobikes bekijken en uitproberen. De vederlicht (de naam van dit prototype) kreeg veel aandacht vanwege haar vormgeving. Door sommigen werd ze de ratrod onder de cargobikes genoemd en dat beschouwen we als een compliment maar wellicht niet the way to go voor een groter publiek.

Nu even uitrusten, betere remmen bestellen, ander stuursysteem uitproberen, etc, etc..En een volgens prototype ontwerpen natuurlijk.