Nummer 26
Bakfiets voor reclamebedrijf SipSign productions in Den Haag
Herman Van Rijn van SipSign productions liep steeds vaker vast in het hectische binnenstadsverkeer van Den Haag tot dat hij dacht, genoeg! Hij ging op zoek naar een bijzondere bakfiets passend bij de identiteit van hemzelf en zijn bedrijf en kwam uit bij EnvanCorven.
Er werd een ontwerp gemaakt. Het ontwerp werd nog eens bijgesteld. En nog eens en nu rijd Herman helemaal blij tussen de autos door naar zijn klanten.
Nummer 25
Bakfiets voor vervoer van bloemen, de hond en nog zowat.
Transportbedrijf Vletter zocht een bakfiets om bloemen lokaal te bezorgen en de hond in mee te nemen. XXL want de eigenaar is bijna 2 meter lang.
Een van de topmodellen uit de collectie. Pendix middenmotor, luchtvering, By Schulz verende zadelpen, supernova voor en achterverlichting, deurtje voor de hond, Ventisit mat, extra accu, rholoffnaaf en meer van dat fraais.
Nummer 24
Bakfiets voor reclamebureau Admix in Rotterdam
Reclamebureau Admix uit Rotterdam zocht een cool vehikel om nog nader te bepalen reclamecampagnes in Rotterdam uit te rollen.
In plaats van de koplamp het verlichte logo van Admix. De logoplaat kan ook omgekeerd worden om zo het logo op een muur te projecteren.
Nummer 23
Bakfiets voor hond en kleinkind
Voor Mieke van Aalten een stoere bakfiets om haar hond in te vervoeren en alvast voorbereid om ook een toekomstig kleinkind mee te nemen.
Deze keer met een Pendix middenmotor en een lage instap.
In de bak een ventisitmat zodat de hond altijd een droge en antislip ondergrond heeft.
Nummer 22
Bakfiets voor ID atelier
Voor Willem Willemse van ID atelier in Zwolle werd een bakfiets gemaakt om zijn kunstwerken te vervoeren.
Gelijke eerdere uitvoeringen maar toch net even anders. Beetje langer, beetje smaller en met een spyre mechanische schijfrem achter in plaats van de gebruikelijke Avid bb7. Deze maakt minder herrie als ie nat is.
Mooist van al is dat Willem deze bakfiets van zijn vrouw cadeau heeft gekregen toen zij ernstig ziek was. Ze heeft The making of nog wel voor een deel kunnen volgen maar was helaas overleden toen de bakfiets klaar was.
Willem heeft de bakfiets ingewijd door de, door hemzelf gemaakte en ontworpen, urn met de resten van zijn vrouw samen met zijn dochter van het crematorium naar huis te vervoeren.
Nummer 21
Bakfiets voor hondenliefhebber
Deze klant woont in een gezinsrijke woonwijk en heeft een nogal enthousiaste hond. Voor de goede vrede leek het hem beter om de hond eerst naar het bos te rijden en dan pas uit te laten. Ook neemt hij dan graag zijn dochter mee.
De klant was zeer gecharmeerd van model nr. 5. Dat is dan ook de basis geweest voor dit ontwerp. Een andere maatvoering, aangepaste grille, subtiele Supernova verlichting, uitneembaar bankje voor de dochter, luchtvering en daar bovenop een beltdrive met de Veer splittable belt.
In plaats van een centrale koplamp is het EnvanCorven logo in het front verwerkt.
Nummer 20
Bakfiets voor het afleveren van high end bloemboeketten in Rotterdam.
Botanical warehouse Zomers uit Rotterdam bezorgde al bloemen met een bakfiets maar zocht iets groters dat meer paste bij hun eigentijdse uitstraling.
EnvanCorven ontwierp en maakte een bakfiets waar 4 grote of 6 kleine boeketten mee vervoerd kunnen worden. Met een elegant kistje waar dingen als snoeischaartjes e.d. mee vervoerd kunnen worden.
In de kleur van zomers en met het logo in het front van de bakfiets verwerkt.
Nummer 19
Bakfiets voor het transport van het bier van Brouwerij Bastion in Belgie.
Bram Schmitz van Brouwerij Bastion in Belgie zocht een geschikte bakfiets voor het vervoer van zijn ambachtelijk gebrouwen bier. En van zijn 2 honden. O ja, en de kinderen van zijn zus.
Een uitgebreide mailwisseling was het gevolg. Kan je ook iets met deze lampen bouwen. En het logo erin verwerken. En een zeil. En een tafel. En het liefst helemaal zwart. Zo breed mogelijk maar niet breder dan 100 cm. En…. Over veel zaken waren we het snel eens terwijl andere een wat uitgebreidere discussie vroegen tot op het niveau dat zijn vriendin zich af begon te vragen wie hier nu het belangrijkste was. Zij of die… bakfiets.
Ziehier het resultaat. Een nieuwe loot aan de EnvanCorven stam. Voor bier, voor honden en, jawel, ook voor kinderen maar niet tegelijkertijd.
Bram Schimtz heeft de fiets hoogstpersoonlijk naar Belgie teruggefietst. Het was koud, het waaide hard en wel tegen maar hij heeft ervan genoten.
Zijn bakfiets is uitgerust met de nieuwe pendixmotor en de allernieuwste remset van Tektro met extra dikke remschijven en 4 remzuigers per rem in plaats van 2.
Zoals al zo vaak gezegd. Veel mooier word het niet. Tot nr 20..
Nummer 18
Bakfiets voor het transport van 2 honden in Zeeland
Een klant met 2 grote honden stuitte op het volgende probleem als ze de honden in een traditionele bakfiets meenam om ze ergens uit te laten. Soms moest de bakfiets even weggezet worden om bijvoorbeeld een boodschap te doen. De honden werden dan aan de bakfiets vastgezet. Geen probleem tot er eens een leuke vrouwtjeshond in zicht kwam. Ze (2 reuen) gingen er met bakfiets en al vandoor.
Ook wil ze soms fietsen terwijl 1 van de honden meeloopt terwijl die aangelijnd is aan de bak. Als dan de hond iets interessants ziet en daarheen wil geeft ie een ruk aan de bak en daarmee aan het stuur. Een onwenselijke en gevaarlijke situatie.
Voor deze klant werd een ruime bakfiets ontworpen en gebouwd. Met de nieuwste Tektro schijfremmen die een adequate parkeerstand hebben. Knappe hond die daar nog mee vandoor gaat.
Door de sturende wielen ook geen problemen meer met meelopende honden die aan de bak trekken.
Nummer 17
Bakfiets voor vervoer van Fortuna bier
Sinds begin 2020 is Vlieland een wonderschone brouwerij rijker. Brouwerij Vlieland is daar begonnen met brouwen van het inmiddels populaire Fortunabier.
De brouwerij is onder architectuur gebouwd met veel oog voor duurzaamheid. Nu is een oude dieseljeep voor het vervoer van bier daar best charmant bij maar er moest ook iets duurzamers komen.
EnvanCorven werd benaderd om een electrische bakfiets voor het transport van het bier te ontwerpen.
Aansluitend op de schuine lijnen van de brouwerij werd een bakfiets ontworpen en gemaakt in de kleuren van de vlag van Vlieland. Aan de voorzijde worden zowel het beeldmerk als het woordmerk van achter verlicht.
Nummer 16
Electrische evenemententrike voor de gemeente Houten
Voorheen ging de gemeente Houten op pad met een auto en een grote partytent om bijvoorbeeld zonnepanelen onder de aandacht van de bewoners te brengen. Dat was voeger best okee maar tijden veranderen. de gemeente Houten wil expliciet een duurzaam image uitstralen en hebben daarom EnvanCorven gevraagd om een bakfiets te ontwerpen waarmee de gemeente haar bewoners kan informeren.
Een stoere trike in de kleuren van de gemeente Houten. Met uitschuifblad en een paneel dat uit de bak omhoog komt waar je posters aan kan hangen of met krijt allerlei op kan schrijven. Opbergruimte in de bak en een parasol als bescherming tegen zon en regen.
Daarnaast is er voor dit vehikel geen vergunning nodig hetgeen wel het geval was voor de partytent.
Nummer 14 en 15
2 elektrische bakfietsen voor ijssalon Koen en ijssalon Doppio in Rotterdam
De Nederlandse binnensteden worden langzaam maar zeker afgesloten voor auto’s en busjes. Hierop voorsorterend en voor het transport van ijs van de ijsmakerij naar hun diverse ijssalons vroegen Koen van ijssalon Koen en Mesut van ijssalon Doppio EnvanCorven om een bakfiets hiervoor te ontwerpen en maken.
Twee identieke modellen op maat voor de geisoleerde bakken waar het ijs in vervoerd word maar toch door kleur en logo met een individuele uitstraling.
Voor zijn robuuste motorfietsbanden gemonteerd op stalen velgen. Beter geschikt voor ladingen boven de 150 kg en nooit meer lek. Zien er ook nog eens heel cool uit.
Voorzien van de nieuwe Bafang kleurendisplay met usb poort om je telefoon op te laden, koffie te zetten of andersoortige usb-activiteiten.
Nummer 12
Electrische bakfiets op maat voor Brams pannenkoeken
Bakfiets voor pannenkoekenbakker Bram in Zeist. Is casco geleverd. Bram gaat er zelf de opbouw opmaken. Komt een koeling, een vitrine, een parasol en een uitschuifbare wokplaat in.
In de bedrijfskleuren van Brams pannenkoeken.
Als ie klaar is gaat hij op locatie pannenkoeken bakken en als het bevalt komen er meer.
De opbouw word aan de binnenzijde van het frame gemaakt zodat de frame lijnen het volume van de opbouw wat opbreekt in delen. Een exoskelet zou je kunnen zeggen.
Een lange trike maar nog steeds goed manouvreerbaar.
Trike designed for pancakemaker Bram in Zeist
Trike designed for Bram, a young pancakemaker in Zeist.
He is goiing to build the rest of it himself. There will be a refrigerator, a parasol, a showcase and a retractable wokburner in it.
The structure will be inside the frame so it does not look as massive. An exoskeleton, you could say.
I t is a big machine but surprisingly manouvrable.
Nummer 11
Electrische bakfiets op maat voor Cycling world Dusseldorf.
Voor de cyclingworld show en voor testritten werd deze luchtgeveerde bakfiets ontworpen gemaakt. Met een Pinion drive en een Goswiss achterwielmotor. Mooier word het niet.
Uitgevoerd in de fraaie kleurcombinatie creme en brons.
Trike designed for the cyclingworld exhibition in dusseldorf.
Trike designed for the cyclingworld show and to make testrides for customers. With airsuspension, Piniondrive and Goswissmotor.
It does not get any better then that. In the wonderfull colourcombination creme and bronze.
Nummer 10
Electrische bakfiets voor hondentransport
Voor een particulier in het oosten des lands werd deze 2-honds bakfiets ontworpen en gemaakt.
Met regen en zonnehuif en bijzonder gebogen hout met behulp van de lasersnijder van Fablab Wageningen.
Met de oude vertrouwde Bafan middenmotor.
Nummer 9
Electrische bakfiets voor wegenbouwer
Voor BAM ,een grote wegenbouwer in Belgiewerd deze trike ontworpen en gebouwd. De bakfiets word ingezet voor presentatiedoeleinden en heeft daartoe een uitklapblad met parasol/paraplu en de mogelijkheid om een grote banner aan de achterzijde op te hangen.
Aandrijving vind plaats door middel van een fluisterstille Pendix unit.
Nummer 8
Glazenwassersbakfiets
Voor glazenwasser peter Doorn uit Zwolle werd een bakfiets ontworpen om in stijl zijn ladders en overige benodigde spullen mee te vervoeren. Onder de ladders komt nog een zeiltje zodat hij bij regen droog kan fietsen.
In de kleuren van het logo van zijn bedrijf en uiteraard electrisch ondersteund met wederom een 250W middenmotor van Bafang. Geleverd door FON. https://fon.bike/
Nummer 7
Mediatrike
Driewieler ontworpen voor Alexander Stragier van Limen visual. (https://www.limenvisual.be/) Een belgisch bedrijf dat experimentele visuele projecties maakt. Doorslaggevend voor de aanschaf was de kwaliteit en de “looks”van de trike.
Is gelijk aan nr 5 maar smaller, 100 cm, om op de belgische fietspaden te mogen rijden en in een andere kleurstelling. Twotone zwart. Chic.
Met 250W Bafang middenmotor geleverd door FON (https://fon.bike/)
En vanaf nu hebben mijn trikes een serienummer. Handig, voor als het de barnfind van de volgende eeuw word.
Nummer 6
Rolstoelfiets.
Op maat ontworpen rolstoelfiets, gebouwd voor een zwitsers echtpaar waarvan de vrouw in een rolstoel zit.
Volbloedvehikel met toponderdelen. Goswissdrive 500W naafmotor als aandrijfunit die ook achteruit kan rijden. Pinion 9 sp versnellingsbak in de trapas. Tektro Aurigy dubbele hydraulische remmen voor en avid bb7 achter. Airwings verende zadelpen.Nieuw ontworpen voornaven en meesturende koplampen.
100 cm breed zodat ie op de zwitserse fietspaden kan.
Zonder twijfel de beste van stal. Niet alleen mooi om te zien maar rijd ook nog eens bijzonder goed. De samenwerking tussen mens en machine is hier van een zeldzaam hoog niveau.
Number 6
Wheelchairtrike
Custom designed wheelchair bike, made for a Swiss couple.
Vehicle with outstanding parts. Goswissdrive 500W hub as drive unit which can also drive in reverse. Pinion 9 sp gearbox in the bottom bracket. Tektro Aurigy double hydraulic breaks in the front and avid bb7 in the back. Airwings suspended seat post. Newly designed front hubs and steering headlights.
100 cm wide so it can fit on all Swiss cycling paths.
Without any doubt the best wheelchair trike on the market today. Not only a beautiful design, but also handles exceptionally well. The collaboration between man and machine is of extraordinary high level here.
Nummer 5
Toch een echte nummer 5. Nu nog mooier met een custom Grille om de koplamp te beschermen. Op maat voor het transport van 8 kleine fusten bier. Electrisch ondersteund maar dat kan zomaar vervangen worden door een gewone trapas voor de echte diehard cargobikers.
Met vering, met 48 gaats Rholoffnaaf, met Magura Big hydraulische remmen, enz, enz…. Mooier word het niet.
Tenzij…
Is een tijd bedrijfstrike geweest maar begin 2018 gekocht door MRH Bouquet een beginnende bloemenzaak in Antwerpen. http://mrhbouquet.be/
Number 5
Yet a real number five. Even more beautiful with a custom Grille to protect the central headlight. Especially designed for the transport of 8 kegs of beer. Electrically supported which can also be replaced by a standard bottom bracket. For the diehard cargo biker. With suspension, a Rholoffhub with 48 spokes, Magura Big hydraulic breaks, etc, etc…. It doesn’t get any better.
Unless….
Nummer 4
Nummer 4 of eigenlijk al weer nummer 5 na de levering van Het rad van Wageningen vehikel. Onze eerste betaalde opdracht voor Brouwerij Wageningen. Een compacte driewieler die scherp en onversterkt de bocht door gaat.
Rijd als een dolle met een sunstar 36V motor. De Donkervoort onder de bakfietsen werd ie al genoemd.
En zo is het maar net.
Number 4
Number four or actually number five after building one for brewery Het rad van Wageningen. Our first paid assignment. A compact trike, which handles bends and curves with ease. Drives with amazing strength, because of the sunstar 36V motor. Mentioned as the Donkervoort among cargo bikes.
Nummer 3. Prototype.
De Voorzitter
Het roer gaat om, geen 2, geen 3 maar een 4 wieler. En dat is nog maar het begin, want sturende voorwielen, want voorwielaangedreven… en een laadvloer die je hydraulisch kunt laten zakken. En uiteraard trapondersteund zodat het vervoer van 350 kilo belading mogelijk is.
Technisch hoogstandje wat meer raakvlakken met automotive dan rijwielen.
In plaats van achter, zit je bij dit vehikel voor, wat betekent dat volumetransport een optie extra is. Dan speelt het kloeke buisprofiel deze ‘voorzitter’ helemaal in de kijker, een blikvanger bij uitstek.
Aangedreven met een 250W ultrastille MPF motor die een piek van 500W kan leveren.
Prototype dat nog niet in productie is.
Number 3
Something different, not a bike, not a trike but a quad. And that is only the beginning, it also has steering front wheels, front-wheel drive… and a cargo floor which can be lowered hydraulically. And of course electrically supported. Which makes the transport of payloads of 350 kilos possible. Technically best in the branch, with more ties to automotive than bicycles. Instead of sitting at the back of the vehicle, you sit at the front, which makes volume transport an extra option. And then the magnificent tube construction, which makes this vehicle stand out.
Raw prototype which is not in production
Nummer 2
Incredible, engine supported, dragster
Steampunk, dragster, hotrod…Een greep uit de reacties. Die kunnen we ons wel voorstellen. Nét als de nummer 1, een 3-wieler, sturende voorwielen, trapondersteund. Maar toch anders. Motorisch over de grens, visueel gewaagd, met uitgekiende toepasbaarheid middels de royale ‘voordeur’ die de toegang mogelijk maakt. Tel daarbij de oprijplaten en je ziet het transport van koelkasten en zakken potgrond voor je. De roomwitte koplampen als toef slagroom op de taart.
Number 2
Incredible, engine supported, dragster
Steampunk, dragster, hotrod…A few of the comments on our model number two. Just like number one a trike, steering front wheels, electrically supported. But yet different. Visually bold, with ultimate appliance due to the ‘front door’ which makes access possible. Take in account the ramps and you can easily imagine the transport of fridges and bags of potting soil. The creamy white headlights act as the cherry on top.
Nummer 1
Bijna de eerste.
In den beginne, een vrachtfiets met electrische ondersteuning, sturende voorwielen en een CVT achternaaf. Hoe oorspronkelijk mag het zijn? Dit vehikel torst grote en zware vrachten aangezien zijn baas em niet ontziet. Helemaal volgens plan, hier is het vehikel voor. En de oprijplank aan de zijkant maakt vlotte belading mogelijk. Hoewel het de naam is van de eigenaar in het frame, geeft deze naam wel goed de essentie weer van dit voertuig.
Number 1
Allmost the first one
A cargo trike with electrical support, steering front wheels and a CVT rear hub. This vehicle is able to carry large and heavy cargo. The drive shelf on the side makes quick loading possible. Although it is the name of the owner in the frame, the name is a good representation of the essence of this vehicle.
ABOUT THE PROJECT
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Ut nec hinc dolor possim. An eros argumentum vel, elit diceret duo eu, quo et aliquid ornatus delicatissimi.
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Ut nec hinc dolor possim. An eros argumentum vel, elit diceret duo eu, quo et aliquid ornatus delicatissimi.




THE BREIF
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Detracto erroribus et mea.
WHAT WE DID
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Detracto erroribus et mea.






Oshin – WordPress Theme
A Multi-Purpose wordpress theme with 12 stunning & unique demos. Crafted with passion & perfections



HELLO POEM


SUPER MODELS
Vertical Stacked Portfolio
Cras vitae diam ut justo elementum faucibus eget a diam. Etiam sodales a sem vitae fermentum.Curabitur pellentesque massa eu nulla et consequat porttitor arcu porttitor.





Ribbon Slider
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s
Gallery
Sidebar Slider
Left Fixed Sidebar
In accumsan metus at magna vehicula placerat tempor varius ipsum. libero, non congue odio vulputate eu. Phasellus euismod magna ac est.
Carousel with Gutter
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s
About the Project
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s
Man by the Lake
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s
Left Fixed Sidebar
In accumsan metus at magna vehicula placerat tempor varius ipsum. libero, non congue odio vulputate eu. Phasellus euismod magna ac est.
Left Floating Sidebar
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim.
Sidebar Slider
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim.
This portfolio item is set up to open in a Lightbox. Use the Navigation to view the next item.
WANDERLUST
BRANDING / WEB DESIGN / IDENTITY / MAGAZINE
THE BREIF
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Detracto erroribus et mea.
WHAT WE DID
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Detracto erroribus et mea.



CUSTOM ICONOGRAPHY



FINAL VIDEO
Laptop
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.
Floating Sidebar
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim.
Fruit Custard
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s
Right Fixed Sidebar
In accumsan metus at magna vehicula placerat tempor varius ipsum. libero, non congue odio vulputate eu. Phasellus euismod magna ac est.
Vertical Stacked Portfolio
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Cras vitae diam ut justo elementum faucibus eget a diam. Etiam sodales a sem vitae fermentum.
Cras vitae diam ut justo elementum faucibus eget a diam. Etiam sodales a sem vitae fermentum.Curabitur pellentesque massa eu nulla et consequat porttitor arcu porttitor.
Stacked Sidebar
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim.
Category
Photography · Slider · Web
Gallery
Flow Carousel
Proin facilisis varius nunc. Curabitur eros risus, ultrices et dui ut, luctus accumsan nibh. Fusce convallis sapien placerat tellus suscipit vehicula. Cras vitae diam ut justo elementum faucibus eget a diam. Etiam sodales a sem vitae fermentum.
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim. Ut nec hinc dolor possim. An eros argumentum vel, elit diceret duo eu, quo et aliquid ornatus delicatissimi.





About the Project
Ea mei nostrum imperdiet deterruisset, mei ludus efficiendi ei. Sea summo mazim ex, ea errem eleifend definitionem vim.